NTP-MTTD- 16-00346
A pályázat keretében tanulók kétféle programozási környezetben sajátították el a programozás rejtelmeit. Az egyik egy
virtuális környezet a Strach, ahol különböző elemeket, azaz gépeket lehet programozni feladatok
elvégzésére. Itt tanulták meg a tanulók a programozás legalapvetőbb szerkezetét, és a programok
működésének elvét. Megismerkedtek az eseménykezelés lehetőségeivel. A másik pedig valós
környezetben, ahol konkrét megépített LEGO robotokat kellett programozni szintén adott feladatok
elvégzésre. Ezeket a feladatokat a robotokra felszerelt különböző érzékelők segítségével kellett
megoldani. A feladatok alapvetően a vonalkövetés, tájékozódás és a pakolás témakörét merítették ki.
A feladatok az idő múlásával fokozatosan nehezedtek. Kezdetben előre ismert pályán és tanári
segédlettel kellett megoldani a feladatokat, később már tanári segítségé nélkül, de ismert pályán.
Legvégül ismeretlen pályán és tanári segítség nélkül kellett boldogulni.
NTP-MTTD-15 Pályázatunk
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által működtetett Nemzeti Tehetség Program keretében „A matematika, a természettudományos , a technikai, digitális, valamint a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák erősítése a köznevelési intézményekben” címmel kiírt pályázaton az iskolánk sikerrel indult.
A nyertes pályázati programunk: NTP-MTTD-15
Fedezd fel újra! Híres találmányok természettudományos háttere és mindennapi felhasználása
A projekt három részből áll.
- Hajító gépek a történelemben. Hajítógépek, katapultok készítése, kipróbálása, mérések. A ferde hajítás matematikája. A kezdősebesség hatása a pálya alakjára, különböző szögű hajítások számolása.
- Az elektromágneses indukció jelenségének megfigyelése, kísérletezés, mérés. Elektromágneses indukció elvén alapuló eszközök. A generátor, transzformátor működése, vizsgálata. Jedlik Ányos életének, munkásságának megismerése.
- A C-vitamin biológiai jelentősége. Szent-Györgyi Albert életének, munkásságának megismerése. A titrálás elmélete, számolási gyakorlata, titrálás eredményének felhasználása. Növényi preparátumok készítése, növények C-vitamin tartalmának meghatározása titrálással.
Video: | ![]() |
Képek:
![]() |
![]() |